Of je nu met anderen op kantoor werkt of een thuiskantoor hebt, het is belangrijk dat je jouw werkplek opgeruimd houdt. Hierdoor kun je zo efficiënt mogelijk werken in een prettige omgeving. Houd je bureau netjes en je kantoor schoon met deze 4 kantoor opruimen tips.
Kantoor opruimen: begin bij je bureau
Je brengt dagelijks vele uren achter je bureau door. Hierdoor kunnen de spulletjes zich ophopen. Van oude visitekaartjes tot papieren waar je ‘iets’ mee moet, tientallen losse pennen en losse post-its: haal de bezem door de troep. Spullen waar je niets mee doet kunnen in de prullenbak, belangrijke folders en papieren bewaar je netjes in een foldermap of bureaukast.
Gegevens ordenen
Om te voorkomen dat jouw bureau na een paar weken weer rommelig is, is het slim om een systeem te verzinnen waarop je post, documenten en andere papieren bewaart. Regel bijvoorbeeld archief opslagruimte waar je jouw administratie van de afgelopen 7 jaar kunt bewaren. Hierdoor is het niet nodig om naar een groter kantoor te verhuizen, maar creëer je direct veel ruimte op je eigen kantoor en weet je dat je aan de wettelijke vereisten voldoet. Ook kun je documenten eerst inscannen voordat je deze naar de opslag brengt. Hierdoor kun je op ieder gewenst moment bij de digitale versie van het bestand en heb je altijd een back-up.
Dagelijks kantoor opruimen
Maak er een gewoonte van dat jij jouw werkplek iedere dag netjes achterlaat. Op sommige kantoren is de ‘clean desk policy’ verplicht. Door op het eind van de werkdag je bureau netjes op te ruimen, maak je de volgende dag gelijk een goede en productieve start. Koffiekopjes breng je naar de keuken, papieren berg je netjes op en jouw to-do-lijstje leg je in je bureaula. Morgen is er weer een nieuwe dag! Door een gewoonte te maken van het opruimen van je kantoor aan het eind van de dag, geef je jouw hersenen direct een seintje dat de werkdag erop zit.
Kantoor schoonmaken
Niet alleen het kantoor opruimen zorgt voor een prettige en gezonde werkomgeving, je presteert ook beter in een schoon kantoor. De vloer kun je aan het einde van de werkdag even aanvegen of stofzuigen. Haal een dweil over een harde vloer. Investeer ook in een prullenbak, zodat je afval en troep direct weg kunt gooien. Haal een stofdoekje over je bureau en vergeet ook niet om regelmatig je toetsenboard en muis goed schoon te maken.
Neem contact op met Self Storage Tiel om de mogelijkheden voor jouw archief opslag te bespreken of meteen je storage box te huren. Je bent ook van harte welkom op een van onze inloopdagen.